Huooh olin jo kirjoittanut ties kuinka pitkän tekstin ja sitten klikkasin vahingossa jostain väärästä nappulasta ja kaikki hävisi. Ihanaa... Jotenkin minusta tuntuu että minulle on varmaan käynyt näin aiemminkin... :/

Joka tapauksessa, taas on tainnut vierähtää pitkä aika siitä kun viimeksi kirjoitin tänne. Ei vaan oikein riitä aika kaikkeen, nytkin olisi jotain ihan muuta mitä pitäisi tehdä. Vaikuttaa nimittäin uhkaavasti siltä, että huomenna on hissan koe, keskiviikkona ussan koe, perjantaina saksan ja maantiedon koe. Saksan kokeita on jo ollut kaksi. Ensimmäisestä sain 8.4. , toisesta 5.3. (viimeisempi tulos johtui siitä, että se oli sanakoe ja olisin kyllä muistanut sanojen merkitykset suomeksi mutta en hollanniksi).

Tapasin aluevalvojani ensimmäisen kerran nyt keskiviikkona 22.9. vaikka olen ollut täällä jo 14.8. alkaen :O No ei kyllä ole ollut tarvettakaan tavata niitä, että ei sillä oikeastaan ole mitään väliä. Siinä oli kyllä yksi vähän ärsyttävä juttu... Minulla oli futistreenit 19.00-20.15 ja aluevalvojat tulivat 20.45. Ja seuraavana aamuna piti vielä herätä kuudelta kouluun. Mutta eihän minulta toki tarvitse kysyä mikä aika minulle kävisi vaikka minun asioistani on kyse... :( Siinä sitten juotiin kahvia (minä teetä) ja host vanhemmat ja aluevalvojat juttelivat host siskoni vaihtovuodesta Yhdysvalloissa. No okei kyllä ne aluevalvojat myös kysyivät minulta miten minulla menee yms. Ja sitten host äiti selitti kuinka suomalaisnuoret eivät saa tehdä itse mitään valintoja tai jtn (puhui hollantia, joten en voi olla täysin varma). HUOM: minä en todellakaan ole näin ikinä sanonut, päin vastoin. Itse ovat host vanhemmat tämän keksineet samalla tavalla kuin ne suuret kulttuurierot joita minä en kyllä ainakaan ole vielä löytänyt (en suuria eroja, pieniä kyllä). No jos minä en esim. tiedä, millaisen lounaslaatikon haluan/tarvitsen se yhtäkkiä tarkoittaa sitä, että Suomessa vanhemmat tekevät kaikki päätökset nuorten puolesta. Minä olen kyllä yrittänyt selittää useammankin kerran miten asiat oikeasti ovat, mutta välillä tuntuu että joko minua ei kuunnella tai ymmärretä, tai niitä vaivaa dementia :D

Torstaina taas oli kyllä tosi hyvä päivä. Erg leuk en lekker :D No aluksi ei kyllä, koska oli matikan koe ja minulla meni sen verran aikaa ymmärtää kysymykset, että 2 kokonaista tehtävää jäi tekemättä. sitä paitsi olen tottunut että minulla on 3 tuntia aikaa tehdä koe, nyt oli vain 50 minuuttia eli yksi oppitunti. Muuten kyllä luulen että saattoi mennä ihan ok, mikä on uutta, koska Suomessa ei lähiaikoina ne matikan kokeet ihan ok:sti menneet. Mutta siis joo, neljän ensimmäisen tunnin jälkeen kaikki havo4:t pääsivät kiinalaiseen ravintolaan syömään. Koulu tarjosi, ja sai syödä ihan niin paljon kuin halusi. Ja kaikki söivät ihan paljon ja ruoka oli tosi tosi hyvää :) Pitkästä aikaa sai syödä lounaaksi oikeaa ruokaa eikä vain leipää :) Ruuan jälkeen menimme pelaamaan jotain lasergame -juttua, mikä oli tosi kivaa :) Lasergame tosin maksoi 10€ per oppilas, mutta kyllä se oli sen arvoista.

Hahhah perjantai aamuna host vanhemmat lähtivät jonnekin, en tiedä minne ja en myöskään tiedä, milloin tulevat takaisin (kyllä selittivät, mutta voi olla etteivät ne aina ole ainoita jotka ei kuuntele/ymmärrä. Tosin minä kyllä muistan kuunnelleeni, mutten muista mitä ne sanoi xD). En kyllä ole ollut yksin, vaan perjantai iltana host veli ja sisko tulivat kotiin ja sinä iltana ja eilen iltana myös 3 host veljen kaveria oli täällä. Perjantaina minä oli olohuoneessa katsomassa telkkaria kun ne host veljen kaverit tuli ja en oikein tiennyt onko kohteliaampaa lähteä vai jäädä ja kun host sisko ei lähtenyt mihinkään niin sitten minäkin jäin. Kaikki muut istuivat, juttelivat, joivat ja katsoivat telkkaria ja minä istuin ja katsoin telkkaria (joku tylsä auto-ohjelma) ja mietin olisiko epäkohteliasta häippästä :D No sitten jossain vaiheessa olin niin väsynyt että lähdin nukkumaan. Lauantaina oltiin ensin kaverin kanssa Groningenissa shoppailemassa ja sitten tultiin tänne Rodeniin koska täällä oli joku Rodermarkt. Joku festivaali mikä lie, en tiedä, mutta kivaa oli! :) Oli kaikenlaisia huvipuistolaitteita ja paraati ja musiikkia ja pääsi pitkästä aikaa tanssimaan :))) Käytiin yhdessä huvipuistolaitteessa (makso 2,50€ :( ) mutta vain siinä yhdessä koska meille kummallekin tuli sen jälkeen vähän paha olo :S Joskus puoli kahdeltatoista tultiin kotiin (kaveri jäi tänne yöksi koska asuu jossain ties missä kaukana). Tänään jokus puolenpäivän jälkeen lähdettiin Groningeniin, syötiin Groningenin rautatieaseman Burger Kingissä ja kaveri lähti junalla kotiin ja minä bussilla takaisin Rodeniin. Ja yleensä olen pääsyt bussilla ilmaiseksi (jollain kortilla, mikä on oikeasti vain sitä varten että saa junamatkoista -40% alennusta) mutta nyt sitten kun minulla tänä viikonloppuna on tullut paljon mentyä bussilla, yhtäkkiä bussikuskit haluavatkin katsoa sitä korttia tarkemmin ja jouduin maksamaan lähes aina :( 4€ per kerta :( Mutta eipä mitään, kunhan eivät ota tavaksi olla noin tarkkoja :D